Kopen om te verhuren, waar moet men aan denken?

Wanneer u een
vakantiehuis koopt, doet u niet alleen een vastgoedbelegging voor u zelf. Het is tevens een mogelijkheid
om op termijn geld te verdienen door het verhuren van uw woning in de weken en
maanden dat u deze niet zelf gebruikt.
Op deze pagina willen wij een aantal punten aangeven die voor u belangrijk kunnen zijn om mee te nemen uw overweging om uw vakantiewoning te verhuren:
1. Definieer voor u zelf een potentiële doelgroep zoals gezinnen, jonge koppels, oudere
koppels, rolstoelvriendelijk, met of zonder huisdieren enz.
2. Bepaal uw locatie in het land van uw keuze. In welke plaats of gebied bent u zelf het liefste
en waar zouden uw potentiële huurders vakantie willen vieren. Welke afstand ten opzichte
van het strand of het centrum zou bijvoorbeeld het aantrekkelijkste zijn?
3. Bepaal het soort, de grootte en indeling van de vakantiewoning. Hierbij kunt u denken aan
het aantal slaapkamers, (privé)badkamers, wel of geen zwembad enz.
4. Bepaal de inrichtingsstijl van de woning. Welk meubilair kiest u voor u zelf en wat zou uw
doelgroep leuk vinden? Wat is ook een praktische inrichting?
5. Op welke wijze wilt u de woning verhuren? Hoe vaak wilt u zelf de woning zelf gebruiken?
Wie draagt bijvoorbeeld de sleutels over?
6. Op welke wijze bereikt u uw klanten? Reclame maken voor uw woning kan via uw eigen
website, een vakantiewoning site of een gespecialiseerd bedrijf of tussenpersoon.
Wanneer een woning op een geschikte en aantrekkelijke locatie voor geïnteresseerde vakantiegangers binnen uw doelgroep wordt aangekocht, is een verhuurfrequentie van 20-30 weken per jaar eenvoudig mogelijk.
Op deze pagina willen wij een aantal punten aangeven die voor u belangrijk kunnen zijn om mee te nemen uw overweging om uw vakantiewoning te verhuren:
1. Definieer voor u zelf een potentiële doelgroep zoals gezinnen, jonge koppels, oudere
koppels, rolstoelvriendelijk, met of zonder huisdieren enz.
2. Bepaal uw locatie in het land van uw keuze. In welke plaats of gebied bent u zelf het liefste
en waar zouden uw potentiële huurders vakantie willen vieren. Welke afstand ten opzichte
van het strand of het centrum zou bijvoorbeeld het aantrekkelijkste zijn?
3. Bepaal het soort, de grootte en indeling van de vakantiewoning. Hierbij kunt u denken aan
het aantal slaapkamers, (privé)badkamers, wel of geen zwembad enz.
4. Bepaal de inrichtingsstijl van de woning. Welk meubilair kiest u voor u zelf en wat zou uw
doelgroep leuk vinden? Wat is ook een praktische inrichting?
5. Op welke wijze wilt u de woning verhuren? Hoe vaak wilt u zelf de woning zelf gebruiken?
Wie draagt bijvoorbeeld de sleutels over?
6. Op welke wijze bereikt u uw klanten? Reclame maken voor uw woning kan via uw eigen
website, een vakantiewoning site of een gespecialiseerd bedrijf of tussenpersoon.
Wanneer een woning op een geschikte en aantrekkelijke locatie voor geïnteresseerde vakantiegangers binnen uw doelgroep wordt aangekocht, is een verhuurfrequentie van 20-30 weken per jaar eenvoudig mogelijk.
Hieronder kunt een interessante video van Vakantiehuizenspanje.nl met goede informatie bekijken.